Wielki Kanion i inne cuda natury zachodniego USA <3

Wyjazd do USA to bogactwo wielu, różnorodnych doznań. My mogliśmy niejednokrotnie poczuć się jak w filmie, zobaczyć na własne oczy miejsca, o których tylko marzyliśmy i obcować ze zdumiewającą siłą Matki Natury! Dziś o tym ostatnim…bo USA to nie tylko Wielki Kanion! Znajdziecie tu parki narodowe, stanowe i liczne rezerwaty- do koloru, do wyboru! Skusiliśmy się na kilka. 🙂 Ekhm… love is the answer prezentuje wszem i wobec: Cuda natury USA (które zdołaliśmy zobaczyć na tej wycieczce 😛 ). Zobaczcie i wy!

1-1112644

Park Narodowy Yosemite

Do Yosemite przyjechaliśmy z samego rana. Wjazd do parku poszedł gładko, bez zbędnych kolejek. Okazaliśmy strażnikom kartę wstępu (Wykupiliśmy „annual pass” umożliwiający wjazd do parków narodowych bez ograniczeń w ciągu jednego roku. Po co, czemu, co, gdzie, jak- opowiemy we wpisach praktycznych… :)) i wjechaliśmy autem na teren parku. Tak, autem. Parki w Stanach są ogromne! Zanim doszlibyśmy do punktu informacyjnego, już moglibyśmy się nieźle zmęczyć. 🙂 Auto zostawiliśmy na parkingu, skąd ruszały liczne autobusy, wożące turystów po szlakach. Przystanki zaplanowano przy największych atrakcjach i ciekawych miejscach. Po przestudiowaniu mapy parku ustaliliśmy nasze punkty docelowe. Ta sama procedura odbywała się w każdym, z odwiedzonych przez nas, parku narodowym 🙂

Park Yosemite to przede wszystkim ogromne urwiska skalne, wodospady (podczas naszego pobytu niestety „uśpione”) i rzeczki oraz mnogość roślin i zwierząt. Raj dla wspinaczy! My co prawda do nich nie należymy, ale nie nudziliśmy się. Spacery pośród natury, piknik w pobliżu strumyka i wiewiórek oraz przyjemny chłód, przydały nam się bardzo po roku, pełnym przygotowań ślubnych i planowania. 🙂

Park Narodowy Sekwoi

Być tak blisko i nie zobaczyć na własne oczy największych (podobno, jeśli chodzi o objętość) drzew na świecie?! O nie! Musieliśmy tam pojechać. Fakt, czuliśmy się jak liliputy. Sekwoje są przeogromne! Z powodzeniem można by w jednej z nich zamieszkać . 🙂

Generał Sherman ma np. 8 metrów średnicy pnia i 84 metry wysokości. Takie drzewko. 🙂 Fantastyczny olbrzym… ❤

Pustynia Mojave

Przez pustynię Mojave przejeżdżaliśmy w drodze do kolejnych atrakcji. Zasłużyła by o niej wspomnieć. Nie wiemy jak wy, ale my… jadąc niezadbaną drogą po totalnym pustkowiu (żeby nie powiedzieć inaczej), nie widząc przed sobą żadnych oznak istnień ludzkich stwierdziliśmy, że zaraz musi rozpocząć się jakiś pościg lub strzelanina rodem z amerykańskiego kina. 😀 Wyobraźnia trochę zaszalała! My jednak pokonując Mojave i fotografując drzewa Jozuego (jukka krótkolistna), bezpiecznie dotarliśmy do wyznaczonego celu. 🙂

Po noclegu w Kingman mogliśmy przejechać się historyczną Route 66. Co prawda nie dołączyliśmy do żadnego gangu harleyowców, ale jadąc nią czuliśmy się bardzo wyjątkowo. 🙂

Park Narodowy Wielkiego Kanionu

To dopiero doznanie! Ponad 440 kilometrowy kanion, o głębokości dochodzącej do ponad 1,5 kilometra. Ten ogromny teren zachwyca różnorodnością kolorów i form skalnych. Kształty i barwy, co krok wydawały się nam piękniejsze! Dla śmiałków organizowane są wycieczki wgłąb kanionu… Nie! My do nich nie należymy. 😛

Spacerowaliśmy więc nieśpiesznie, napawając swój wzrok tym wszystkim, czym Matka Natura obdarzyła Amerykę. Coś wspaniałego! Słowa, nie są w stanie tego opisać…

Park Narodowy Bryce Canyon

Jednogłośnie nasz UKOCHANY park! Spędziliśmy w nim cały dzień, z przerwą na pyszny obiad w pobliskiej restauracji.

Czeka tu na Was mnóstwo tras o różnych stopniach trudności. Płomienista kolorystyka parku jest po prostu przepiękna! Zresztą możecie to zobaczyć… 🙂

Poza cudownymi w kształcie i barwie skałami, w pamięci utkwił nam wieczorny wykład jednego z Park Rangerów (osoby opiekujące się parkami), na który wybraliśmy się tuż po romantycznym zachodzie słońca…

Okazało się, że Bryce Canyon, dzięki oddaleniu od cywilizacji, jest nocą jednym z najciemniejszych miejsc na świecie. Dzięki temu, gwiazdy na niebie wydają się być tam jeszcze bardziej rozświetlone, a przede wszystkim doskonale widoczne. Po wykładzie, zaplanowane było nocne oglądanie gwiazd w towarzystwie Rangerów, którzy laserem pokazywali na niebie liczne gwiazdozbiory. Były teleskopy, miliardy gwiazd i cudowna atmosfera! Nie zapomnimy tego do końca życia! ❤

Park Narodowy Zion

Ten park, jest zupełnie inny od pozostałych. Soczysta zieleń, którą tam spotkacie jest imponująca. To wszystko za sprawą rzeki, która bez problemu nawadnia tereny parku. Wysokie skały, połączone z liczną roślinnością, to także raj dla zwierząt. 🙂 Najciekawszym szlakiem w parku, jest chyba szlak wiodący momentami przez koryto zimnej rzeki. 🙂 Zabierajcie ze sobą odpowiednie obuwie i poczujcie zew natury! 😛

Parki Narodowe to wspaniałe miejsce dla fascynatów geologii, petrografii, biologii czy botaniki. Parki USA to miejsce także dla osób kochających sport, wspinaczki czy wędrówki. ALE! Jest to miejsce także dla tych, którzy potrafią na chwilę zatrzymać się i docenić piękno świata, niekoniecznie wiedząc skąd, kiedy i jak to wszystko powstało. My zawsze zapoznajemy się z podstawowymi albo bardziej szczegółowymi informacjami na temat odwiedzanego miejsca, ale kto by to wszystko spamiętał? Najważniejsze pozostają wspomnienia! A widoków i przeżyć z odwiedzenia wspomnianych miejsc, nie zabierze nam NIKT. Nigdy (w tym wypadku nie boimy się użyć tego słowa). 🙂

1-1112525

Love is the answer!

Więcej wpisów z naszej podróży poślubnej po USA:

1. Honeymoon! – nasze USA
  2. Spacerem po Nowym Jorku
  3. Zielony Nowy Jork – Central Park
  4. Top 10 Nowy Jork – Co warto zobaczyć?
  5. USA – Miasta zachodniego wybrzeża
  6. Wielki Kanion i inne cuda natury zachodniego USA ❤
  7. Universal Studio i inne rozrywki zachodniego wybrzeża USA
  8. Las Vegas – stolica hazardu
Reklamy

4 Comments Add yours

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )